Wednesday 17 April 2013

Lahad Datu angkara Anwar?



Entri ini adalah untuk menyatakan bahawa Anwar Ibrahim ini, sanggup buat apa saja demi untuk mengekalkan kuasa. Apatah lagi jika sudah mendapat kuasa, dia akan buat apa saja untuk mengekalkannya. Juga aku nak sebut yang kalau kerajaan BN jatuh, dia xkan naik dah, sebab orang mcam Anwar Ibrahim 

Bgi negara kat kat Anwar Ibrahim ni, dia cincang lumat, beli habis orang dan ahli parlimen, bagi lompat parti sana sini, sanggup buat kacau mcam macam yang terjadi di lahad datu.



Bahkan nyawa sekalipun dia sanggup korbankan. Apa buktinya? Tau x hampa kerana apa serangan di Lahad Datu tu berlaku?


Memang benar serangan di Lahad Datu tu bermotifkan politik. Sebab cantik sangat elok2 je nak PRU kan. Cuma siapakah dalangnya dalam hal ini? Najib Razak atau Anwar Ibrahim? Ada juak2 pembangkang kata ini semua Najib Razak punya kerja sebab dia takut kerajaan dia jatuh lepas ni. Siap Najib Razak pergi berjumpa lagi dengan Sultan Sulu.


Ni meh aku nak bagi pandangan aku. Najib Razak berjumpa Sultan Sulu tu apa maksudnya? Ni nak habaq mai, Sultan yang Najib jumpa tu bukan Sultan Jamalul Kiram III tapi Sultan Esmail Kiram II. Sultan yang claim takhta kesultanan tu bukan seorang tapi sampai 7,8 orang xsilap aku. Dan xpelik la bila pemimpin negara jumpa seorang pemimpin negara lain. Yang pelik ialah bila bukan pemimpin negara p jumpa pemimpin negara lain. Apa cerita ni beb?


Nur Misuari, yang diakui telah berjumpa Anwar dengan gambar di facebook pada 2012 sememangnya berkawan baik dengan Anwar. 



Tu misuari yang share dan bukan Anwar. Misuari nil ah tukang no 1 sekali sokong Sultan Jamalul Kiram III menyerang Lahad Datu dan membela mereka. Bahkan semasa bapa si Saiful tu berpaling memihak kepada Anwar, Misuari lah tukang share di facebook no 1.


 Baik sungguh hubungan dengan Anwar…Cuba kalau Najib Razak yang baik dengan Misuari, habis depa guna habis puak2 pakatan ni tuduh Najib memang setongkol ngan Misuari la, ada bukti gambar depa bersama, Misuari share facebook gambar la, sakit sungguh otak depa ni.

Ni nak habaq mai, Misuari ni MLNF. 
MLNF ni Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) dan MILF pulak Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF). Kedua2 pihak MILF dan MNLF ni sebenarnya menuntut hak autonomi Mindanao dari Filipina.


Misuari dia dari MNLF.okay? 
Kerajaan Filipina dah bergaduh lama,perang dengan MILF, dan Malaysia telah pun menjadi orang tengah dalam mendamaikan mereka dan diberikan perjanjian autonomi kepada orang islam di sana. Ini kejayaan besar buat Umat jua.


Perjanjian damai MILF dan Filipina yang menguntungkan masyarakat islam Filipina.

Misuari sakit hati bilamana MNLF tidak termasuk dalam perbincangan damai tersebut dan merasa dipinggirkan.

Najib Razak xmungkinlah berkawan baik dengan Misuari sebab Misuari sakit hati kerana Malaysia menjadi orang tengah di antara sengketa umat islam Filipina dan kerajaan Filipina. Patutnya dia bersatu membantu perpaduan umat islam bukannya menentang perpaduan umat islam. Di Malaysia pun ada golongan orang macam ni anda fikir sendiri.

Oleh itu, Xpelik lah bila orang yang sakit hati terhadap Najib Razak ni bergabung dengan orang yang sakit hati juga pada Najib Razak mahu menjatuhkan beliau. 

Kalau katakanlah kita terima bahawa PM Najib Razak yang mahukan pengganas Kiram masuk demi mengekalkan kuasa, xperlu pun Datuk Seri Najib minta bantuan dari Misuari ketua MNLF kerana dia boleh pun minta bantuan dari MNLF, in return dia tolong deal dengan kerajaan Filipina dahulu. Xkan la dia nak minta pada musuh MILF pulak? Relevan x?


Juga aku nak habaq mai kat hampa, PM DS Najib Razak xperlu pun bantuan luar demi nak mengekalkan kemenangannya. Dia ada duit, ada machinery ada badan kerajaan yang boleh digunakannya pun berbanding tangan asing. Bahkan kedudukannya lebih baik berbanding Pak Lah dahulu orang meluat.
Tara Pak Lah yang orang meluat dulu pun xmampu tukar kerajaan lagi xkan la Najib yang track record nya baik dia mengalami keadaan lagi buruk?

Bahkan track record yang baik dengan tangan asing ini memang Anwar Ibrahim lah orang nya. Aku nak tambah selain dari bukti di atas memang Tian Chua dan Sivarasa pergi ke Manila 2, 3 hari sebelum pengganas Kiram masuk, dan smpai sekarang xexplain depa buat apa p sana?

 

 dan tweet tian chua bahawa dia memang ke Filipina


 Ka hampa nak kata Najib yang upah Sivarasa dan Tian Chua pergi ke Filipina? Ini belum lagi aku masukkan risikan Filipina dan pendedahan Wikileaks bahawa Anwar Ibrahim memang terlibat insiden Lahad Datu,



Cuba kalau wikileaks yang sebut Najib Razak mungkin terlibat Insiden Lahad Datu, habis puak2 pakatan ni guna habis, Najib bunuh rakyat lah, Najib sanggup demi kuasa lah, itu yang aku kata depa ni jilat licin xkira xpa dah!

Tengoklah Najib Razak buat apa cuci taik yang ko berak wahai Anwar. 





Dan berita di atas dijawab Azmin Ali bahawa Wikileaks jangan salahkan Anwar, jawapan dia ialah biasalah Anwar sering dikaitkan semua perkara. Aku rasa yang sering mengaitkan semua perkara dengan UMNO ialah hampa lah orangnya!

La dah memang sungguh pimpinan hang tu sesumpah, sama lah mcam hang jugak Azmin.
Ni link news yang mengesahkan Anwar ada berjumpa Misuari beberapa kali http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/03/24/anwar-met-misuari-several-times/ dan jugak ni dia Intel Filipina yang mengatakan bahawa memang Anwar terlibat insiden di Lahad Datu http://www.mole.my/content/cui-bono-lahad-datu-intrusion and http://anwaribrahimblog.com/2013/03/03/lahad-datu-backfires-najib-is-shaking-has-he-lost-sabah/. Nah hampa nak nafi apa lagi aku dah hempuk semua info di atas.

Juga puteri Sultan Jamalul Kiram III punya twitter follow Anwar Ibrahim mentornya
Inilah dia, insan yang sanggup buat apa saja demi mendapatkan kuasa!

Baik aku nak explain apa taktik Anwar sebenarnya dalam isu Lahad Datu ini. Baik, Najib Razak confident akan menang pilihanraya kali ini seperti dilapor The Economist Intelligence, dan yang rasa2 nak kalah tu ialah Anwar Ibrahim. So dia kena ada backup plan nak capture Malaysia dan jadi PM.
                       
Makhluk ini Nampak peluang di Sabah kerana Sabah ada 25 kerusi Parlimen dan sudah boleh menjadi kerusi penentu kemenangan kem Anwar atau kem Najib Razak.

Pelan Anwar ialah, sekiranya puak2 Jamalul Kiram III tu datang masa Pilihanraya, dia akan mengganguguat pilihanraya dan Sabah akan darurat. So kerusi di Sabah yang 25 kerusi tu menjadi undetermined, sudah cukup untuk membuatkan kerajaan persekutuan tergantung. Kira kalau Najib Razak menang pun dia xboleh jadi kerajaan kuat sebab kurang 25 kerusi lagi yang Sabah punya. Ini satu lagi teori yang menolak Najib Razak terlibat kerana PM sudah tentu tau bila dia nak bubar parlimen dan instruct pengganas masuk lepas tu, xdak la masuk awal sangat dan berjaya dihalang angkatan tentera.

Tapi Allah maha mengetahui dan sayangkan Malaysia bak kata Daim Zainuddin. Kesilapan Anwar Ibrahim ialah dia silap bajet pilihanraya bila dan puak2 Jamalul Kiram tu masuk awal xkena masa, sepatutnya masuk setelah bubar parlimen tapi rancangan jahat mereka digagalkan Allah swt!
Alhamdulillah..

Mahukah kita lantik pemimpin sebegini jadi PM?Jika beginilah perangai nya sanggup mengorbankan nyawa berbelas2 nyawa perajurit negara demi matlamat politiknya, xmustahil dia mampu buat lebih teruk dan lebih jahat demi mengekalkan kuasa nya jika dia PM nanti. Mintak simpang jauh. Astaghfirullah!

Layan video sedih ini perajurit2 negara yang meninggal dunia dek nafsu politik seorang makhluk yang bernama Anwar Ibrahim
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XnPQxDbaVlQ


Kembali kepada table of contents

1 comment:

  1. Ambik kau Bang Non. Satu negeri Sabah dah benci pada hang, sebab hang cuba nak 'hilang'kan Sabah. Ingat Rejimen Askar Melayu ni kecik anak ka?

    Memang ini antara kesalahan terbesar dia. Menjadi pembelot dan petualang negara.

    ReplyDelete