Saturday, 27 April 2013

Terima Salman Rushdie hina Islam dalam buku Satanic Verses

Sapa Salman Rushdie ini? Apa dia buat ?
Dia ni sampai orang cari nak bunuh dia, dan menyebabkan demo seluruh dunia kerana menghina Rasul saw di dalam bukunya The Satanic Verses.
Perkara sensitive dlm buku salman rushdie-
1. Salman menulis wahyu yang diturunkan kepada Rasulullah adalah dihantar oleh Syaitan dan seterusnya, Rasulullah tertipu dengan wahyu tersebut. Kemudian, Rasulullah menyampaikan wahyu tersebut sebagai ayat atau surah dalam Al-Quran
2. Pusat Pelacuran di Kota Mekah diuruskan oleh kesemua isteri Rasulullah
3. Salahuddin Al-Ayubi, Panglima Perang Islam dalam Perang Salib dikatakan sebagai syaitan. 

So jelas, buku ini menghina kekasih kita nabi Muhammad saw dan xperlu nak bela buku ni lagi.Budak tadika pun tau kalau kata isteri nabi buka pusat pelacuran tu makna hina dahsyat punya terhadap baginda.

Bila jumpa golongan liberal, bercakap pula menyokong Salman Rushdie yang liberal ini.

Tambahan lagi, kata Anwar di dalam majalah ASIAWEEK dalam temubual dengan wartawan Roger Mitton dan tersiar pada 11 November 1993, Anwar berkata:
“Saya telah membaca The Satanic Verses. Bagi saya, beliau adalah seorang karyawan yang amat mendalam pengetahuannya(a profound writer). Saya tidak bersetuju dengan Khomenei mengenai The Satanic Verses. Tetapi ia perlu diberikan penelitian berikut. Pertama, penulisan buku ini merupakan hasil sastera. Kedua, bagi saya apa2 hukuman ke atas seorang pesalah perlulah diputuskan oleh sebuah mahkamah undang2..keputusan seumpama ini amat sukar kerana sekiranya TIDAK ADA KEBEBASAN BERFIKIR, orang ramai akan merasa terugut bilamana mereka menyentuh hal-hal yang
dianggap sensitif”. 


Takkan la kebebasan berfikir sampai boleh hina nabi Muhammad kot, u all tanya la ustaz-ustaz boleh tak bela penulis buku hina nabi, tapi jangan sebut dulu Anwar Ibrahim yang bela, kalau dia taksub Anwar dia pun bela Anwar.

Nah Ustaz Ridhuan Mohd Nor Ketua Penerangan Pemuda PAS, pun berdemo menentang penghinaan jelas terhadap baginda kesayangan kita ini, tapi Anwar nak tunggu dulu,tunggu mahkamah sabitkan dulu......



Tahun lepas IndiaTodayConclave jemput Anwar dan Salman Rushdie untuk beri ucapan.
Seorang panelis Imran Khan telah memboikot program tersebut dan dikatakan bacul oleh Salman Rushdie.


Tapi orang di bawah ini konon mengambil hati dan sentiment rakyat Malaysia yang cintakan ketenangan agama, walaupun kita tahu pendiriannya bukan itu, buat tweet kononnya dia takkan hadir ke acara itu kerana membantah kehadiran Salman Rushdie?


Tapi tiba harinya, tup tup dia hilang sebentar, lama kemudian terbongkar lah cerita dia pi jugak program tu, dia muhong semua orang kata dia tak pi.

Salman Rushdie pada program itu.
Your Excellency Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Bangkai gajah mana boleh ditutup dengan nyiru bang. Depa cari habis gambaq Anwar masa program tu dan akhirnya jumpa jugak. tak percaya lagi? Nah video Anwar hadir ke program itu.



Video Salman Rushdie pulak

 


Boleh percaya ka orang macamni tuan2? Dia tipu hidup2 rakyat, dia terima orang hina nabi atas kebebasan bersuara. Sampai takat mana kebebasan bersuara sampai boleh hina nabi ni?
  
Ini link India Conclave today yang mengatakan Anwar hadir pada program tersebut 


Seterusnya demi undi sanggup merayakan upacara agama. Islam bagi ka buat macam tu??Klik di sini.

Kembali pada muka depan di sini.  
 

2 comments:

  1. aiseh...pemimpin agama islam kah itu??

    ReplyDelete
  2. Salman Rushdie yang hina nabi boleh dia kata "Tulisan dia sedap". Eh, baik baca Quran la daripada baca yang menghina macam tu. Tulisan sedap tapi sampah buat apa?

    ReplyDelete